lördag 14 februari 2015

SISTA INLÄGGET

SISTA INLÄGGET

Det är med sorg i hjärtat jag måste delge er kära läsare att jag inte kommer att skriva fler inlägg här på bloggen.

Det var i slutet av november 2014 som jag startade bloggen och började skriva. Jag har haft väldigt rolig och interaktionen/feedbacken med er läsare har varit det bästa. Den kommunikation och diskussion som vi haft via bloggen och twitter har varit väldigt bra. Jag har också fått en kick av att så många verkligen läser mina inlägg.

Nu i mitten av februari så är Näringslivsnörden en av Sveriges 30 största fristående ekonomibloggar med 500-700 dagliga besökare, Twitterkontot har över 300 följare (mer än +100 senaste två veckorna). Detta utan stöd eller uppbackning från någon professionell aktör. Dessutom har jag fått kontakt med välkända och erkänt duktiga ekonomibloggare som Petrusko och Kavastu. I tillägg till det skulle jag varit med på min första ekonomibloggkväll med anordnad av Gustav nu 5 mars, vilket jag sett framemot. Det har varit en otroligt kul och spännande tid där jag fått ägna mig åt mitt största intresse och läsa och skriva om spännande ämnen.

Det som har hänt nu är att mitt nya jobb har sagt att bloggen inte är förenlig med företagets Complianceföreskrifter. Vilket betyder att jag i praktiken fick välja på att sluta blogga eller sluta på jobbet. Eftersom jag uppskattar det nya jobbet (en vecka har jag jobbat där) så valde jag bort bloggen. För trogna följare är det inte en överraskning att jag väljer stabila jämna kassaflöden (lön) framför ett högriskföretag med mycket osäkra framtidsutsikter (blogg). 

Även om jag var anonym och jag aldrig nämnt vilket företag jag jobbar på, så var det viktigt att jag inte skulle blanda ihop min position på företaget med bloggen och att eventuella intressekonflikter skulle undvikas. Detta är självklart full förståligt och ur företagets synvinkel ser jag den potentiella utmaningen. Nu kan jag ge 100% för företaget!

Detta blir alltså det sista inlägget (skrivna ej publicerade inlägg får ej publiceras tyvärr) men jag fick företaget att gå med på att låta de gamla inläggen ligga kvar (som alla naturligtvis var skrivna och förberedda innan jag började) så ni får njuta av dem och ta med er budskapet och tankesättet i dem när ni sparar, investerar och placerar vidare!

Stort lycka till därute kära läsare!


/Näringslivsnörden

Twitter: @naringslivsnord

P.S. Jag kommer trots detta följa med i marknaden och bevaka och analysera på fritiden men behålla all info för mig själv...

4 kommentarer:

  1. Tråkigt,

    Imponerad över din produktivitet med bibehållen kvalité så länge det varade.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Lycka till i framtiden och hoppas du låter bloggen ligga kvar ås man kan bläddra och läsa igenom gamla inlägg :)

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att du slutar. Väcker en del tankar om din nya arbetsgivare....
    Knutte

    SvaraRadera
  4. Tack allihopa för alla vänliga ord här på bloggen och på Twitter!
    Lycka till där ute och ta det försiktigt!
    En dag kanske vi återses...
    /Näringslivsnörden

    SvaraRadera