lördag 22 november 2014

Min bakgrund – ekonom ut i fingerspetsarna → en riktig näringslivsnörd

Som person har jag hållit på med investeringar på börsen i över 20 år, läst ekonomi i Lund och St Gallen (Schweiz) samt jobbat på nordiska storbanker i 9 år (Norden + Tyskland) som bland annat trainee, kreditanalytiker, hedgefondförvaltare, företagsrådgivare, Leanexpert samt business controller. Sedan ett halvår tillbaka jobbar jag som business controller på ett IT-bolag.

Mitt absolut största fritidsintresse är att läsa om företag, deras årsredovisningar och delårsrapporter samt ekonomisk press. Den informationen och kunskapen som jag samlar på mig har jag nu bestämt mig för att dela med er. Så jag hoppas att den kan vara till nytta och att ni kommenterar inläggen och skriver vad ni önskar veta mer om.

Min plan är att skriva om privatekonomiska tips, allokering mellan tillgångsslag, investeringar i börsbolag/aktier samt skriva om enskilda företag ur ett fundamentalt perspektiv samt också meddela om förändringar som jag gör i min personliga portfölj.

Målet är helt enkelt att hjälpa dig att fatta klokare ekonomiska beslut.


Håll utkik för nya uppdateringar och Trevlig läsning!



/Näringslivsnörden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar